من یه سوال دارم خواهشا راهنماییم کنید.

من یه دختر 18 ساله هستم من هیچوقت دوست پسر نداشتم و ندارم و کلآ از این کارا بدم میاد راستش همیشه توی مدرسه هر کی ازم میپرسید با کسی دوست هستی یا نه من میگفتم "نه" و اونم در جواب من میگفت "اره جون خودت" من نمیدونم چرا همه اینطور تفکری در مورد من داشتن ... من هر وقت میرم بیرون چادر میپوشم ادم زیاد مذهبی نیستم ولی حجاب برتر رو انتخاب کردم تنها کاری که من میکنم اینه که وقتی میرم بیرون یه ذره ارایش میکنم که چند روز پیش شنیدم خواهرم به مامانم میگفت این واسه کی وقتی میره بیرون ارایش میکنه  واقعآ دلم گرفت که خواهرمم در موردم چنین فکری کرده بخدا من توی عمرم با یه پسر حتی حرفم نزدم چه برسه به دوستی به نظر شما من باید چیکار کنم که کسی در موردم این حرفای الکی رو نزنه ؟؟؟؟؟؟؟ واقعآ دارم عذاب میکشم .


پاسخ :

سلام

دهن مردم رو که نمیشه بست . ولی ما تا جایی که امکان داره نباید طوری رفتار کنیم که دیگران در موردمون فکرای بد بکنن . مثلا همین گیری که خواهرتون به شما داده . الان ذهنیت جامعه در مورد خانم هایی که بیرون از خونه آرایش می کنن چیه ؟

به نظر بنده اصل انتقاد خواهرتون بجاست ولی قضاوتش رو تائید نمی کنم . خودتون قصد بدی از آرایش کردن ندارید ولی دیگران وقتی شما رو با چهره ی آرایش کرده می بینن چی در مورد شما فکر می کنن ؟

عقل حکم می کنه که نذاریم دیگران در موردمون تصورات غلطی داشته باشن . 

نقل مضمون یک داستان :

میگن در زمان قبل از انقلاب ، تو خیابون ، تشنگی به یه روحانی فشار میاره . میره در یک مشروب فروشی و تقاضای آب می کنه . بهش آب میدن و اونم یه نفس میزنه بالا !!!

عده ای از پا منبری های همین روحانی از بیرون ماجرا رو می بینن . در یه جلسه ای روحانی در مورد مشروب صحبت می کنه و بحث به قیمت مشروب می رسه . روحانی از کسانی که پای منبرش نشسته بودن می پرسه الان قیمت چنده ؟

همون عده که ماجرای روحانی در مشروب فروشی رو دیده بودند با طعنه میگن شما بهتری می دونی حاج آقا !!!

( داستان یه چیزی تو همین مایه ها بود )

بنابراین مواظب باشید به هوای آب خوردن به مشروب فروشی نرید .

موفق باشید .



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)