سلام

نمیدونم مشکلات زندگیتون چیه، شما هم راجب مسائل زندگی من نمیدونین، هر چی هست یه سری نعمت ها داریم. بعضی وقتا یادم میاد که از خوشحالی دیگران خوشحال باشم ، از خوشبختی دیگران خوشبخت باشم.

اول چند لحظه واسه نعمت هایی که دارین خدا رو شکر کنین. مثلا به خاطر همین چیزایی که باعث شد این متن رو دریافت کنین، مثلا به خاطر این که سایه من بالا سرتونه خخخ. اگه خوشحال نیستین  بهتون حق میدم. نمیخوام بگم همین چیزایی که دارین باعث خوشحالی میشه.

توی ذهنتون میگین اگه انقدر پول داشتم دیگه خوشبخت بودم، اگه درمان میشدم دیگه خوشبخت بودم، اگه از زندان آزاد میشدم دیگه خوشبخت بودم، اگه با فلانی ازدواج میکردم دیگه خوشبخت بودم، اگه فلان کاپ قهرمان میشدم دیگه خوشبخت بودم، اگه فلان خونه رو داشتم دیگه خوشبخت بودم...اگه اگه اگه...اینا خوبن، ولی چیزی بیش از این نیازه تا شما خوشحال و خوشبخت بشین.

هر چند خوشبختی توی این دنیا نسبیه و خوشبختی کامل مال اون دنیاست. ولی خوشبختی این دنیا لازمه. چه بخواین از لحاظ معنوی خوب باشین، چه مادی(این دوتا شاید از هم جدا نباشن)، یک چیز خاص نیست که شما رو خوشحال کنه. هرچه قدر با خدا دوست بشین، برای خوشحالی و آرامش کافی نیست.  اگه ثروت حلال زیاد داشته باشین و زندگی خودتون رو بسازین، براتون تکراری میشه.

چیزی که باعث خوشحالیتون میشه ، "پیشرفته". ساکن موندن توی وضعیت "خوب" ، حال شما رو "خوب" نمیکنه. شاید شما حسرت زندگی همکارتون رو بخورین که پول بیشتری در میاره، شوهر خوب داره، هر روز میاد دنبالش ، قدش بلندتره و چیزای دیگه . اون همکارتون هم حسرت زندگی خواهرشوهرش رو میخوره که یه ویلا شمال دارن و اصلا کار نمیکنه واسه پول، فقط تفریح میکنه ! این زنجیره ادامه داره .

در جا زدن مساوی با سقوطه. اگه فکر میکنین از لحاظ معنوی به کمال رسیدین، منتظر سقوط باشین. اگه فکر میکنین همین ثروتی که دارین کافیه، در بهترین حالت دیگه همین حس کافی بودن رو هم نخواهید داشت.

حسرت نخوریم ، پیشرفت کنیم، و از خوشحالی بقیه لذت ببریم.

چه جوری حسرت نخوریم؟ هر وقت گرسنه شدین خواستین بخورین، جلوی خودتونو بگیرین و خدا رو شکر کنین که به اون شخص نعمت خوبی داده. بعدش یک قدم کوچولو برای پیشرفت خودتون بردارین.

حتما برای خودتون هم پیش اومده که از خوشحالی بقیه خوشحال شدین. پلیز تعریف کنین!

مثلا من یه بار میخواستم حسرت بخورم ولی خوشحال شدم واسه دو نفر که میشناسمشون. در جریان هستم پول حلال دارن، هرچند مسائل زندگی خودشونو دارن.

هنوز جوانن. ازدواج خوبی دارن ، وقتایی که پول نداشتن ، با همون چیزایی که داشتن واسه هم هدیه میساختن. بعدش که پولدار شدن، از لحاظ خوشبختی بهتر شدن. چند تا خونه توی دنیا دارن. از قبلنا بیشتر وقت آزاد دارن. چیزایی که مردم واسه خریدنش استخاره میگیرن و طبق حقوق ۲تومنی خودشون برنامه ریزی میکنن، اونا راحت میخرن. اگه بهشون بگی بچه فلانی دوبی داره به دنیا میاد به حضورتون نیاز داره،  خیلی راحت با جت شخصی خودشونو میرسونن.

قبلنا فکر میکردم این یه شوخیه که بعضی مردم از بی پولی ، بچه رو از بیمارستان تحویل نمیگیرن. مگه میشه مادر طاقت بیاره؟ ولی راست بود.

اون زوج خوشبخت حالا راحت برای بچه ها شون خرج میکنن. البته دوس دارم بهشون بگم بچه رو لوس نکنیناااا.

مردم چه دعواهایی میکنن برای چشم و هم چشمی ، شخصیت همو خورد میکنن. اونم واسه چند میلیون پول ناقابل. اصن بگو چند میلیارد، بازم نمیارزه. ولی اون دو نفر اصلا دیگه این دعواها براشون معنی نداره، الآن مسائل دیگه ای رو میخوان حل کنن. از این چیزا گذشتن.

درس های زیادی ازون دو نفر گرفتم.(کاش پول میگرفتم، درس چیه؟ خخ) در بدترین حالت زندگی شما خراب شده و ازین بدتر هم نمیشه،خب؟ ولی با اعصاب خوردی میفهمی ازین بدتر هم میشه، تازه کجاشو دیدی!؟

وقتی به چیزای بهتر میرسی و پیشرفت میکنی، شاید روزای قبل رو فراموش کنی. یادداشت کن چی بودی و چی داشتی.خدا رو شکر کن.

اون دو نفر به همه اطرافیانشون کمک مالی میکنن، به جز من 😑؛ به من میگن دست روی زانوی خودت بذار. شیطونه میگه همین دستو بذارم رو صورتش خفش کنم خخ... بگذریم...نفس عمیق پلیز... اصلنم حسرت نمیخورم، براشون خوشحالم.

 خدا رو شکر و ممنون از شما.

نام کاربری من  🌷Ali🌷 هست. واسه این گفتم که اگه خواستین پاسخ ها و حستون نسبت  به متن رو به من بگین.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)