سلام

پیرو مباحث مطرح شده در خصوص ادعای برخی از افراد در خصوص ازدواج زود هنگام و پاسخ های مطرح شده زیر پست قبلی؛

یک مسئله ای به طور مدام توسط طرفداران ازدواج زود هنگام عنوان شد که می خوام درباره اش بیشتر توضیح بدید. آیا مثل خیلی از چیزای دیگه تو کشور ما فقط یه تیتر جذابه یا منطق و برنامه ای هم پشت حرفتون هست؟

سوال: اینکه میگید پسر بچه رو باید طوری تربیت کرد تا در سن 18 سالگی آماده به عهده گرفتن مسئولیت یه زندگی بشه یعنی چی ؟

- من الان 30 سالمه. تو دهه هفتاد هم بزرگ شدم تو یه خانواده متوسط ( با امکانات دهه هفتاد نه مثل این دهه هشتادی ها تو ناز و نعمت و تبلت و ایکس باکس )

- از شش سالگی هم خرید خونه انجام می دادم نون و میوه و ... از بچگی هم تو کوچه می رفتم مثل همه بچه های اون دهه. نه مثل بچه های الان که مدام تو خونه هستن و مدرسه رو هم باباشون می بردشون! پسر 15 ساله می شناسم که بلد نیست تنهایی از خیابون رد بشه حالا شما می خوایی بهش تو 18 سالگی زن بدی!

- تو سن 15 16 سالگی هم پام به ادارات و بانک باز شد کنار بابام واسه پیگیری کاراش منو می فرستاد. نه مثل بچه های الان که یه فرم ساده رو بلد نیستن پر کنن .

- ما سربازی رفتیم تو بدترین جا ، حالا پسر 18 ساله که شما میگی از تخت خونه باباش مستقیم بره تو تخت خونه خودش کنار زنش. از پر طاووس به پر قو

- و ...

اما من با این ویژگی ها تا شش ماه پیش خودم رو آماده تشکیل خانواده نمی دونستم و ازدواج رو بچه بازی. حالا شما میگی بچه رو باید درست تربیت کرد بیا تز و روشت رو اعلام کن .

مثلا پسر بچه رو از پنج سالگی ببریم خاستگاری دختر 3 ساله همسایه تا هر دو آماده بشن؟

نکته: ما با این فرهنگی که داریم پسر بچه ها تنها راه آشناییشون با مسائل جنسی و عملکرد مرد از راه دوستان نابات و یا فیلم های پورنو هست. حالا شما که میگی رفیق ناباب نباشه فیلم هم نباشه. تو مدرسه هم که خبری از آموزش نیست. پس پسر 18 ساله از کجا باید بدونه شب ازدواج چیکار کنه؟ شب عروسی میشنه با دختر مار پله بازی می کنه!

 

مرتبط با بحث ازدواج فرزندان:

یه پسر 19 ساله ادعا میکنه دختر 15 ساله م رو دوست داره

دختر 16 ساله م زیر نظر من با یه پسر 18 ساله در ارتباطه

از کجا متوجه بشم دخترم برای ازدواج آماده شده؟

آیا به صلاح هست برای ازدواج پسرم در سن 20 سالگی اقدام کنم؟

جوون باید گناه کنه تا به فکر ازدواجش بیافتیم ؟

مامانم میگه ، اگه عروس بگیرم نشون از پیر شدنمه

والدین طاقت دارن بشنون پسرشون بدون اجازه ی اونها نامزد کرده؟

پدرم بیش از حد در ازدواجم سخت گیره

مامانم منتظر یه شاهزاده با اسب سفیده

از یه شهر دیگه خواستگار دارم ولی خانوادم مخالفت می کنن ؟

پشیمونم که به خانوادم گفتم نمی خوام شوهر کنم

چرا بعضی از خانواده های مذهبی تن به ازدواج زود هنگام دخترشون نمیدن؟

با دلایل نامعقول پدرم برای شوهر ندادنم چه کنم؟

دخترم، چه طوری به خانوادم بفهمونم که به ازدواج کردن نیاز دارم؟

بر خلاف خودم، خانوادم شور و شوقی برای ازدواجم ندارند

خواستگار شرط کرده که دخترم باید در یه رشته خوب قبول بشه

تا وقتی پسرتون زن نخواسته دختر مردم و خواستگاری نکنید

اشکالی داره پسر و دختر ازدواج کنن ولی هر کدوم سر سفره پدرشون باشن؟

به فکر ازدواج زود هنگام بچه هامون باشیم

 

مرتبط با ازدواج آسان و در سن پایین:

چرا خانواده ها نمیذارن دوستی دختر و پسر شرعی و عرفی بشه؟

اگه دختران و پسران در سنین پایین عقد کنن چه مشکلاتی داره ؟

به کسانی که ادعا میکنن ازدواج باید تو سنین پایین باشه

عقد کنیم و تا زمان ایجاد شرایط ازدواج ، موافقید ؟

آیا حاضرید ازدواج آسان بکنید ؟

از کجا میشه فهمید یه خواستگار جنم کار کردن داره یا نه ؟

کاش عقاید مردم جامعه طوری بود که بچه هاشون زود ازدواج کنن

ائمه تاکید کردن به ازدواج آسان اما انگار گوش ما بدهکار نیست!

اسلام میگه ازدواج سریع و آسان

به نصیحت های والدین، جامعه و دوستان گوش نکنید، هر چه زودتر ازدواج کنید!

 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج آسان (۵۶ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه)