سلام

من دختر ۱۵ ساله ای هستم که سوالم ، بیشتر یه معضله که فکر کنم خیلیا درگیرش باشن یعنی کاملا سوال شخصی نیست

من الحمدلله ، هم از لحاظ تحصیلی ، خانوادگی وضعیت خوبی دارم . سطح اجتماعی خانوادم بالاست خدا رو شکر ، ولی تو فامیلای دورمون ، یه دختر خانومی هستن که تقریبا یه سال از من بزرگ ترن . پارسال پدرشون فوت کردن و این دختر خانوم که فرزند اول هستن ، حتی سال پدرشم تموم نشده بود ، با یه آقایی عقد کرد که الان تقریبا سی سالشه .

خب اینا چه ربطی داشت ؟

ربطش اینه که این دختر خانوم ، برای من خودشو خیلی می گیره . یه جورایی فکر می کنم که به خاطر شوهرش پز می ده .

سوالم اینه که چرا بعضی از دخترایی که ازدواج می کنن ، تغییر می کنن و فکر می کنن به وسیله ازدواجشون ، باید به دخترای مجرد فخر بفروشن و پز بدن ؟

من خودم فکر می کنم که این حسم از رو حسادته . ولی بعدش میگم که حسادت به کی و به چی ؟ اگه خودم بخوام مثل خودش ، توی این سن کم عقد کنم ، می تونم . ولی مادر و پدرم عاقل تر  از اینن که بدونن ، نوجونی کردن و لذت بردن و درس خوندن ، مهم تر از شوهر کردنه اونم وقتی که هنوز ثبات شخصیتی نداری و به بلوغش نرسیدی .

 این کارش ، تا حدی ضایع هستش که تو اولین برخورد اینو برداشت می کنین . حالا شایدم دلیل دیگه ای داره که مربوط به دوست مشترکمون می شه که بحثش جداست .

ولی جدا از بحث این بنده خدا ، روی صحبتم به دخترایی هستش که توی سن کم که هم خامن و بی تجربن هم درکشون هنوز بالا نیست ازدواج می کنن و سریع خودشونو واسه دخترای مجرد می گیرن که انگار چه خبره . یا عکسای پروفایلشونو عکس شوهراشون می ذارن که ایهاالناس من شوهر کردم . حالا یکی نیست بگه عزیزان ، آپولو هوا نکردین که اینقدر عقده ای بازی در میارین !

تو رو خدا یه کم شخصیت داشته باشین و درکتونو ببرین بالا . اونی که همسن شماست و هنوز شوهر نکرده ، دلیلش حتما نداشتن خواستگار نیست که شاید بیشتر از شما داره و واقعا هم بهترن . ولی فقط عروسی نمی کنه چون نمی خواد یا سن ازدواج رو اون سنی که تو داری ، قبول نمی کنه .

یاد اون جوکه افتادم که می گفت : دخترایی که عقد کردن ، تو خیابون همچین با افتخار دست شوهراشونو می گیرن و به دخترای مجرد نگاه می کنن که انگار یوزپلنگ ایرانی گرفتن . بعضیا واقعا مصداق بارز این جوکن .

حالا به نظرتون ، باید با همچین آدمی چه طور رفتار کنم تا غرورمو از بین نبره و فخر نفروشه ؟ سوال دومم ، بحث رفتارشناسی و سبک شناسیه . این کارا از چه چیزی ، نشأت می گیره ؟ از کمبود محبت و عاطفه یا عقده داشتن ؟ ممکنه هر کسی به این رفتار دچار بشه یا فقط بحث شخصیت رو داره ؟
ممنونم که پاسخ میدین

 

پیشنهاد : عشقولانه بازی های خواهرم و شوهرش منو هوایی می کنه

 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)