با سلام
بنده درد و دلی با اعضای این وبلاگ داشتم.
بنده دختری هستم در آستانه ازدواج و در حال بررسی خواستگاران . راستش تصمیم گیری خیلی برایم سخت شده است آن هم به خاطر خود خواستگارانم هست. اکثر خواستگارانم زمینه مذهبی دارند و حال مشکل من همین جاست.
چیزی که در جامعه میبینم این است که مذهبی بودن تنها اسم یک قشر از جامعه شده که ظاهری مذهبی دارند. دختر و پسر هم فرق نمی کند. خانم ها اگر روسری لبنانی سر کردند و چادر میشوند مذهبی. آقایان هم اگر ریش گذاشتند و بچه هیاتی بودند همینطور. ولی آنچیزی که از دین و احادیث ملاک کمتر دیده میشود و یک جورایی میشه گفت دین سلیقه ای شده.
بنده ملاکم برای ازدواج ایمان و اخلاق است. واقعا اینطور است نه اینکه شعار گونه بگویم. و واقعا اگر خواستگارم تمکن مالی هم نداشته باشد هم خودم هم خانواده ام در صورت وجود ملاک اخلاق و ایمان راضی به این ازدواج هستیم.
ولی مشکل از همینجا شروع میشود که همه ادعا میکنند ( هم خود آقایان و هم مادرشان ) که این ملاک را دارند ولی آنچه صحبت ها و نظراتشان هست چیز دیگری است.
خلاصه که در این آقایان ( که البته جمع نمیبندم همه آقایان مذهبی را ) ایمان را که ادعا میکنند نمیبینم اخلاق هم که واقعا دلم پر است ولی فقط و فقط ظاهری مذهبی میبینم که واقعا به درد من نمیخورد چون معتقد به اینم که همسرم هر چیز نداشته باشد ملاک اصلی ام را داشته باشد و ایمان را در باطن افراد میخواهم نه تنها ظاهرشان.
ولی واقعا این سوال برایم ایجاد شده با وجود این تعداد خواستگار آیا من در اشتباهم و برداشت اشتباهی دارم که تنها ایمان و اخلاق را ملاک قرار داده و ایشان را رد میکنم یا آقایانی که ایمان در اعمال و رفتارشان متجلی باشد وجود ندارد؟
خیلی معذرت میخواهم که طولانی شد ولی دغدغه بزرگ ذهنی من است و همه اش به این فکر میکنم که باید از بین همین افراد همسری را برگزینم با اینکه شرایط خوبی هم دارند ولی ملاک اصلی را خیر.

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)