سلام

برخلاف خانواده و کل فامیل ، من یک آدم معتقد و اهل رعایت حلال و حرام هستم . از دوره مدرسه راهنمایی ، به این سمت و سو کشیده شدم و الان که در نیمه دوم دهه 20 سالگی هستم همچنان همانطور؛ عبادت، محافل مذهبی و مسجد، رعایت حرمت اختلاط زن و مرد و معاشرت با نامحرم، حلال و حرام دستمزد و حقوق، دست ندادن با اهالی نامحرم فامیل، حسن خلق و غیره. البته همیشه مورد تمسخر خانواده و فامیل بوده ام، اما مثل کوه بودیم و استوار...

شرایطی برای کار در شهری دیگر برای بنده فراهم شده. تحصیلات دارم و تمکن مالی . تا مدتها اینگونه فرصتها را نادیده میگرفتم تا شاید بتوانم:

1- بطور ظریف و هوشمندانه بر روی برادران و خواهران کوچکتر تاثیرات مثبت و سازنده مذهبی بگذارم.

2- در حق پدر و مادر لطف و خیر بیشتری برسانم.

اما متاسفانه دیگر سن و سال برادران و خواهران از آن حد و حسابی گذشته است که از بنده تاثیر بگیرند. رفتار و روشهای پدر و مادر تاکنون بگونه ای دیگر بوده است. از رواج ماهواره تا آزاد گذاشتن خواهران در آرایش و بدحجابی و همچنین رفیق بازی برادران.

دیگر کاری از دست من بر نمی آید. باید بروم دنبال زندگی خودم، سن و سال ازدواج بنده هم دارد بالا میرود. در آن شهر دیگر هم کار بهتری پیدا شده و هم درآمد، به همراه امکان ادامه تحصیل و طبیعتا در ادامه هم ازدواج.

از اینکه این وضع زندگی خانواده ام است ناراحتم. اما آنها خود اینگونه می پسندند .


مرتبط با گله از برادر:

دوست دارم برادرم یه حامی باشه برام اما ...

موضع ام در مقابل برادرم چی باید باشه؟

اخلاق و رفتار برادرم برام قابل هضم نیست

متوجه شدم برادر کوچکتر از خودم سیگار می کشه

دعا کنید که برادرم اخلاقش درست بشه

به خاطر فرق گذاشتن های مادرم، از برادرم متنفرم

چرا من به جای یه برادر خوب باید یه دشمن داشته باشم؟

جدیدا برادرها و خواهرمم به زندگیم حسادت می کنن

بد اخلاقی برادرم باعث شده ازش متنفر بشم

برای برادرم مهم نیستم

برادرم آبروم رو پیش پدر مادرم برده

برادرم گفت دیگه خواهری به اسم من نداره



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه)