بسم الله الرحمن الرحیم
در ادامه بحث آداب روابط زوجین به برخی روابط های زوجین برای برقراری رابطه زناشویی سالم میشه آدابی رو بیان کرد . روابط جنسی هم آداب معنوی داره هم آداب رفتاری و گفتاری که نقش موثری در رضایت مندی یک رابطه سالم داره .
اولین بحث ارتباط زناشویی ارتباط با خداست و ارتباط با خدا و درخواست  و تفاهم و سازگاری باید همیشه در زندگی زوجین مد نظر گرفته بشه تا سبب انس و الفت میان زوجین شود
دومین چیزی که باید مد نظر گرفته بشه اینکه چه در مباحث فرزند اوری و چه در مباحث غیر فرزند اوری همیشه بسم الله الرحمن الرحیم گفتن قبل از آغاز آمیزش جنسی نباید فراموش بشه . این تنفر و ناسازگاری که در زوجین اتفاق می افتد نتیجه فعالیت شیطانه و الفت و سازگاری که در بین زوجین به وجود میاد از طرف خداونده پس باید از دست این شیطان گریخت و راهشم اینکه نام خدا رو در آغاز هر کاری ببریم .
در بحث جدایی و اختلاف که کار به جدایی کشیده میشه از عمده دلایلش همین رعایت نکردن مسائل معنویه همین بحث  بسم الله الرحمن الرحیم و اعوذ بالله من الشیطان الرجیم . اگه این عبارات گفته بشه و قبل از عمل همبستری میتونه از بروز خیلی از اختلافات و بحث های ناسازگاری و تنفر که بین زوجین هست جلوگیری کنه ان شالله .
اما در ادامه لازم دیدم که در این جلسه  مستحبات نکات زناشویی اشاره کنم اما مستحبات عمل جنسی زناشویی :

1 - گفتن  بسم الله الرحمن الرحیم و اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
2 - بازی کردن و مالش و لیسیدن پستان زن قبل از امیزش جنسی به فرموده امام رضا علیه السلام
3 - کوتاه کردن  موهای زائد بدن. زیرا طبق فرمایش امام علی علیه السلام موهای زائد باعث میشه  که شهوت شان کم بشه
4 - وضو گرفتن ، برای بحث فرزند آوری . همیشه در نظر داشته باشید که برای فرزند آوری همیشه با وضو اقدام به بارداری نمایید .
5 - شوخی کردن و رد و بدل کردن حرف های عاشقانه و محبت آمیز به فرمایش حضرت رسول صلی الله علیه و آل و سلم
6 - خوشبو کردن و خوشبو بودن و با نظافت بودن
7 - آرایش زن قبل از آمیزش
8 - بازی کردن با آلت زن
9 - بوسیدن و مکیدن زبان همسر
10 - نزدیکی در شب های دوشنبه و سه شنبه و پنج شنبه و جمعه و عصر روز جمعه بخصوص برای فرزند آوری
11 - خوردن شربت عسل بعد از آمیزش که خیلی کمک میکنه برای باز سازی قوایی که  در بدن تحلیل رفته
12 - بعد از آمیزش بلافاصله از بستر نبابد زوجین بلند شن و حتی نباید  بشینند بلکه به همان صورت که دراز کشیدن . بلکه به طرف راست بچرخند و بعد از مدتی بلند شن برای ادرار و لو به میزان اندکی. این عمل سبب جلوگیری از سنگ مثانه میشه به اذن الله و بعد از اون غسل.
امام حسن علیه السلام میفرمایند که مکانی خلوت در زمان بی سر و صدا به همراه دلی آرام شرایط مناسب برای همبستری هست .
اینا شرایط مناسب برای همبستری ست. اگر آمیزش و انعقاد نطفه با دلی آرام و خالی از اضطراب صورت بگیرد خون به صورت قوی در رگها جریان میگیرد و انتقال ژنها قوی تر انجام میگیرد در نتیجه به پدرو مادر شبیه تر خواهد شد .
اگر کسی با کتابهای  روانشناسی غربی که در زمینه مسائل روانشناسی  نوشته شده باشه اشنا باشه به این عبارات یقینا برمی خورد و رو به رو می شود در واقع غربی ها همین اموزه ها و روایات ما رو در متون خودشون پیاده سازی کردن و اون ها رو به نام خودشون مصادر کردن برخلاف ما که برخی  متدینین هم از شنیدن این روایات هم تعجب میکنند.
اما نکته ای رو که در اول مباحث هم عرض کردن بحث بردن نام خدا بود که در این زمینه به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کنم که :
اگر هنگام نزدیکی نام خدا رو ببرید شیطان دور می شود .حضرت میفرمایند که هنگام نزدیکی کردن نام خدا رو ببرید باعث دوری شیطان می شود و اگر خدا را یاد نکنید  شیطان آلت خود را با آلت مرد داخل میکند و در جماع  و نطفه او شریک می شود.
از امام سوال شد که به چه طریقی میتوانیم پی ببریم که شیطان در نطفه فرد شریک شده .حضرت میفرمایند که اگر کسی ما رو دوست داشته باشه شیطان از او دور بوده و اگر کسی مارو دوست نداشته باشه شیطان در نطفه او شریک بوده .
شاید بشه گفت که امام میفرماید یاد خدا فراموش نشه و در عمل امیزش جنسی زناشویی ،به خاطر همون شکل دهی شخصیت فرزند داره در صورتی که کسی که اگر فکر و ذهنش و ذکرش از یاد خدا تهی باشه این اثرات و حالات روحی او نیز در فرزند اون اثر میگذاره و یقینا نمیتونه نسل صالح و جامعی رو تحویل جامعه بده و نمیتونه فرزند صالحی رو از نظر شخصیتی داشته باشه.


سعید مهدوی

منبع : montazer-m.blog.ir

" بوی یاس "


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)