سلام

من می خواستم در مورد نحوه خواستگاری در دانشگاه و ازدواج دانشجویی مشورت بگیرم . قبلا تو این حوزه شاید بحث شده باشه ولی این فرق میکنه .

پسری 24 ساله هستم ، دانشجوی فوق لیسانس . مغازه اجاره کردم و درآمد حدود 1.5 تا 2 میلیون در ماه دارم ، پس انداز سی میلیون تومانی هم دارم .. سربازی هم نرفتم ( کسری خدمت تحقیقاتی دارم ) این شرایط از نظر خودم برای ازدواج مناسبه و حداقل ها رعایت شده . ولی احساس می کنم که دیدگاه غالب در جامعه طوری هست که ازدواج در این شرایط رو غلط میدونه . سوال اول اینه که ایا احتمال جواب رد شنیدن از دختری با خانواده ای نرمال از لحاظ اقتصادی به خاطر این شرایط بالاست؟

سوال دوم و مهم تر اینه که من به فردی علاقه مند شدم که از دوره کارشناسی تعاملات بسیار اندکی با هم داشتیم ( در حد سلام و احوالپرسی در کلاس و صحبت پیرامون درس ) . از همان دوران احساس مثبتی نسبت به این خانم داشتم ولی به خاطر این که فکر می کردم به دلیل کمبودهای عاطفی است سرکوبش می کردم و بعد از فارغ التحصیلی تقریبا بی خیال این قضیه شده بودم ولی بنا بر تقدیر الهی هر دو در همان دانشگاه و در دو گرایش مختلف قبول شدیم .

الان تقریبا هفته ای یک بار در حد یک ربع در مورد مسائل مربوط به درس ها و کلاس ها تو تلگرام صحبت می کنیم . من الان تصمیمم رو گرفتم که بعد از عید پیامی به این خانم بدم و علاقه ام رو ابراز کنم . از طرف دیگه می دونم که این خانم اهل دوستی و عشقبازی و این جور مسائل نیست ولی با ازدواج کاملا سنتی که با خانواده با خانواده همانگ کنه هم موافق نیست .

حالا درمونده شدم و بعضی موقع ها عزم راسخ دارم که حتما علاقه ام رو ابراز کنم و بعضی موقع ها هم از سرشکسته شدن بعد از جواب رد می ترسم . از طرفی از این موضوع می ترسم که روی این علاقه سرپوش بذارم و بعد ها توی زندگی اذیتم کنه و با مشکلات دیگه ای مواجه بشم .

لطفا راهنماییم کنید .

ممنون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)