سلام

من 20 سالمه و  تو خیالاتم ازدواج کردن خیلی هیجان انگیزه ، داشتن کسی که آدم دوسش داشته باشه و بتونه بدون محدودیت و اجازه گرفتن از کسی باهاش رفت و آمد داشته باشه خیلی جذابه، هر جور که تجسم می کنم به این نتیجه می رسم زندگی آدم بعد از ازدواج خیلی لذت بخش تر می شه و نمی تونم بفهمم چرا بعضی از افراد متاهل میگن ای کاش ازدواج نمی کردیم.

یعنی این افراد نیاز عاطفی و جسمی ندارن و بودن کنار همسر براشون لذت بخش نیست ؟ یا ادا در میارن و منکر حقیقت می شن؟ به نظرم داشتن ارتباط عاطفی و جسمی و ... چیز کمی نیست که کسی بگه ترجیح میدم نداشتمش و مسئولیت و مشکلات الانم نبود؟

واقعا این افرد ترجیحشون اینه این دسته از نیازاشون براورده نشه ولی مسئولیت و مشکلات فعلی رو نداشته باشن؟ یعنی کلا نمی فهمم چرا بعضی از افراد میگن دوست دارم مجرد بمونم یا ای کاش مجرد بودم؟ 

شاید بگین اینا نیازاشون رو جور دیگه برطرف می کنن، ولی به نظر من رابطه ی دوست پسر دوست دختری و ... نمی تونه جایگزین ازدواج باشه، چون به هر حال محدودیتاش و استرس و ترس و .. توش خیلی خیلی بیشتره که اصلا نمی شه مقایسه کرد، منصفانه نیست بگیم تو همه ی روابط دوستی دو طرف همه جوره با هم رابطه دارن چون هممون می دونیم این حقیقت نداره و اکثر افراد تو دوستی محدودیت های زیادی رو رعایت می کنن. 

چرا این افراد میگن نمی خوایم ازدواج کنیم؟ و  سوالم از افراد متاهل دارم.  چقدر تفاوت هست بین زندگی مجردی و متاهلی ؟ آیا واقعا زندگی متاهلی به همون اندازه که تو تخیلات مجردی تون خوب بود الانم  خوبه؟ آیا لذت عاطفی و جسمی که می برین به همون اندازه که قبل از ازدواج فکر می کردین هست؟ اگر نیست چقدر تفاوت وجود داره؟ بعد از ازدواج احساس پشیمونی نکردین که ای کاش مجرد بودم؟

با تشکر


مرتبط:

چرا بعضی از خانم های متاهل به ما میگن ازدواج نکن !

دخترانی که در سن پایین ازدواج می کنن پشیمون میشن ؟

به خاطر گذشته م حس میکنم شوهرم پشیمون میشه که با من ازدواج کرده

مطلقه ام، می ترسم خواستگارم بعد از ازدواج پشیمون بشه

میترسم خانم آینده م از دیدن هیکل لاغرم از ازدواج با من پشیمون بشه

میترسم بعدا پشیمون بشم که چرا باهاش ازدواج کردم ؟

میترسم بعد از ازدواج از انتخابم پشیمون بشم

نگرانیم اینه که بعد از ازدواج یهو الکی پشیمون شم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)