از دعاهای انحضرت است ،انگاه که حادثه غم انگیز یا پیش امدی ناگوار رخ میداد و در هر اندوهی:

 

ای که گره هر دشواری به دست تو می گشاید

و ای که حدَت هر سختی به لطف تو نرم میشود ،

راه گریز سوی اسایش و رفعِ اندوه از تو باید خواست .

نشیب و فراز های درشت و ناهموار زندگی پیش قدرت تو هموار میشود

و به لطف تدبیر تو ،اسباب هر چیز فراهم میگردد

قضا به نیروی تو جاری است

و همه چیز مطابق اراده تو می گذرد

همه اشیا مشیت تو را ناگفته اطاعت میکنند

و به نهی تو اظهار ناکرده باز می ایستند.

ان تویی که در حوادث غم انگیز، ترا می خوانند 

و در پیش امدهای ناگهان به تو پناه برند

بلیه دفع نشود مگر انکه تو دفع کنی

و بسته گشوده نگردد مگر انچه تو بگشایی

پرودگارا

سختی پیش من امده که سنگینی ان مرا خرد کرد

و گرفتاری فرا رسید که بار ان مرا به ستوه اورد

تو ان را به قدرت خویش بر من فرود اورده ای

و به فرمان خود سوی من روان ساخته ای ؛

ان را که تو اوردی ، دیگری نبرد

و انچه تو فرستی ، دیگری باز نگرداند

بسته ی تو را ، دیگری نگشاید

و گشاده ی تو را ، دیگری نبندد

دشوار تو را ،کسی اسان نگردادند

رها کرده تو را ،دیگری  دست نگیرد

پس بر محمد و ال او درود فرست ای پرودگار

و به فضل خود باب فرج را ،بر روی من بگشای

 و دست اندوه را به قدرت خود از من رفع کن 

در شکایت من نیک بنگر

و کام مرا به اجابت مسئول من شیرین گردان

و از نزد خود رحمت و گشایشی طبق دلخواه ، نصیب من کن

 راه بیرون  شدن از این شدائد را به زودی فراهم ساز

و مرا به سبب پریشانی دل، از رعایت واجبات و متابعت سنت باز مدار

که از انچه پیش امد ،دل تنگ دارم

 و زیر بار حوادث ازاندوه اکنده ام

تویی که میتوانی بلا را از من دور کنی

و انچه گرفتار ان شده ام از من بازگردانی؛

 این لطف را درباره من انجام ده ،

هر چند شایسته ان نیستم 

ای کسی که  تخت پادشاهی عظیم ، خاص تو است.

امین یا رب العالمین.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اندکی برای تامل:

 

فردی از امیرمومنان حضرت علی علیه السلام پرسید که خیر و نیکی چیست؟

ان حضرت در تفسیر ان فرمودند:

خیر و نیکی ان نیست که دارایی و فرزندت بسیار گردد،

بلکه خیر ان است که دانشت افزون

و حلم بردباریت افزون گردد

و بر اثر اطاعت و بندگی پروردگارت به مردم سرافرازی کنی ؛

پس اگر نیکی کردی خدا را سپاس گزاری

و اگر بدی کردی از خداوند امرزش بخواهی .

در دنیا خیر و نیکی نیست مگر برای دو مرد:

مردی که گناهانِ به جا اورده را، به توبه تلافی نماید

و مردیکه در کارهای خداپسند  بشتابد ،هر چند اندک باشد

و کاری که با تقوی و پرهیزگاری انجام گیرد اندک نیست ،

چگونه عملی که مقبول و پذیرفته میشود اندک می باشد ؟!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)