سلام

چیزی که میخوام بگم واقعا درد دل هست از وضعیت خودم و امثال من ...

من خودم دختر تحصیل کرده ای هستم که به طبع دوست دارم با فرد تحصیل کرده ازدواج کنم بخدا رویای منه که با کسی ازدواج کنم که علاقه به درس و مقاله و کتاب داره... چیکار کنم علاقه من اینه..میخواد فقیر باشه.. زشت باشه.. ولی با اخلاق و درایت و عاشق تحصیل باشه...

الان خیلی خواستگار دارم ولی بخدا قصد تحقیر ندارم اما اصلا نمیتوانم قبول کنم که طرف دیپلمش رو به زور گرفته اون وقت من از اول ابتدایی تا حالا شاگرد اول بودم.. خودم دلم نمیخواد ازدواج کنم نیاز شدیدی ندارم. مامانم خیلی دوست داره ازدواج کنم اونهم به خاطر نگاه فامیل!!! 

من چند تا پسر رو میشناسم که میدونم بهم علاقه داشتن منم شرایطشان رو دوست داشتم اما بخاطر وضعیت مالی ما جلو نیامدن یا خانواده شون نذاشته.  بخدا یه پسری تو فامیل ما بود از اول بهم علاقه داشتیم چون هر دو عاشق درس بودیم و دورادور از وضعیت تحصیل هم خبر داشتیم و گاهی تو مراسمها هم رو میدیدیم. جدیدا ازدواج کرد.

دختر خاله من با مامان اون آقا صمیمیه. .به دخترخاله ام گفته بوده پسرش منو میخواسته و اصرار کرده بیان خواستگاری من ولی باباش گفته شغل بابای دختر نگهبانی بوده . اگه کسی بپرسه شغل بابای عروست چیه چی بگم ؟! خلاصه معلوم شده کسر شان بوده براشون شغل بابای من !! من چیکار کنم از دست بابام..

ایشون اصلا به وضعیت خونه نمیرسه میگه خواستگاری که به خاطر مبل و دکوراسیون میاد همون نیاد بهتره.. اصلا خونه ما تزیین و دکور و از این جور چیزا نداره. ..قدرت خریدمون هم پایینه ولی اگه بابام میگذاشت و کمی به فکر بود با قسط هم میشه خونه مناسبی داشت اما اصلا قسط و وام و اینجور چیزا رو قبول نداره..

یه خواستگار دیگه هم داشتم خیلی پسر خوبی بود ولی خانواده اش وقتی اومدن خونه مون یه نگاه به سر و وضع خونه کردن با کنایه گفتن : دارید اسباب کشی میکنید ؟ آخه خونه تون سوت و کوره.. رفتن که رفتن !!! ولی بابام اصلا به فکر نیست...

چهره خوبی دارم و مامانم هم خیلی با همه خوبه.. سر اینجور چیزا کلی خواستگار تو فامیل دارم ولی هر کدام رو میشنوم دلم میشکنه.. مثلا یکی بود حتی معلول بود و زیر دیپلم ولی به خاطر ارث پدری خونه و مغازه داشت!! که چی.. آدم دلش میشکنه من که دانشجو هستم و رشته خوبی میخونم چطور فکر میکنن هم کفو پسرشونم اصلا قصدم تحقیر نیست ولی اونا هم میتونن مورد مناسب خودشون رو پیدا کنن نه منی که شب و روزم کتاب و علم و علاقه به تحصیله. .

میدونم همه اش به خاطر وضعیت مالی ماست...من چه کنم آخه...الان هم یه آقایی برای آشنایی پیشقدم شده ولی میدونم اونا هم از نظر مالی از ما جلوترن. ..برا همین اصلا بهش رو نمیدم. .میدونم که قصدش خواستگاری هست و گفته ولی دیگه نمیخوام تحقیر بشم به خاطر خونه کوچیک و بد یا خانواده فقیر...خودم رو هر کسی میبینه فکر میکنه پولدارم یا از خانواده فرهنگی و یه همچین چیزهایی.ِ شنیدم بهم خیلی گفتن که میگم ...

من خودم یه درامد جزیی دارم که خرج خودم میکنم بخاطر همین پوشش شیک ولی با حجاب و متینی دارم و تو دانشگاه به شعر خوانی و مشاعره معروفم. سر اینجور چیزا فکر کنم همه فکر میکنن تو خانواده ای از شعر و ادب و مطالعه با وضعیت اقتصادی مناسب بزرگ شدم بهم هم میگناااا..ولی هیچ اطلاعاتی در مورد خانواده ام هیچ جا نمیدم.

الان با اینکه این آقا خیلی مناسبه و از اخلاقش خیلی خوشم اومده اما اصلا اجازه نمیدم به خودم بهش فکر کنم چون مطمئنم پولدارن. ..میگفت برادرش امریکاست..اینو که شنیدم تو دلم کلی ناراحت شدم میدونم اینجور خانواده ها این دوره و زمونه دیگه دنبال فقط دختر خوب نیستن..دنبال اسم و رسم و پول دار بودن طرف هم هستند...هیچی بهش نگفتم ولی خوب میبینم مدام میپره جلوم و حرف هایی میزنه که معلومه قصدش دوستی نیست و خواستگاریه.

از برنامه هاش برای ازدواج میگه ..از خانواده اش میگه حتی لای جزوه من شعر عاشقانه گذاشته بود.. من بیچاره عوض اینکه مثل بقیه دخترا ذوق کنم..شعر رو که خوندم گریه ام گرفت به خودم گفتم این شعر برای من نیست برای دختری هست که اون پسر تو فکرش از من ساخته..

اصلا هم به روی خودم نیاوردم و از فرداش باهاش خیلی سر سنگینتر بودم اون بیچاره هم سردرگمه! !!! رفته بودم سر کلاس... یکی از آقایون که فامیل اون پسره اومد جلوی من رو گرفت و بی مقدمه کلی از پسره تعریف کرد که خوبه و اینا.. معلوم بود انگار بهش گفته بیاد به من بگه و در موردش با من حرف بزنه.. منم گفتم بله ایشون خیلی خوب هستند و... حالا موندم بهش چی بگم ؟

نمیتونم بذارم بازم تحقیر کنن..از طرفی هم خودش آدم پولدوستی به نظر میاد چون تو حرفاش خیلی به این اشاره میکنه و کار و شغل و پول براش برجسته است...میترسم حتی به خودش بگم و اونهم بیخیال بشه..بعد من این بار تحقیر رو کجای دلم بذارم؟ دلم میگه خودش هم کنار بیاد خانواده اش نمیذارن مثل قبلی ها :(


مرتبط :

با کسانی که شما رو تحقیر می کنن چطور برخورد می کنید؟

وقتی کسی مسخره مون می کنه باید چکار کنیم ؟

برای حاضر جواب شدن چیکار میشه کرد؟

با افرادی که بی دلیل از ما بدشون میاد چه برخوردی بکنیم ؟

برای حاضر جواب شدن چیکار میشه کرد؟

بهترین عکس العمل در موقعی که کسی جلو چند نفر خیطت میکنه چیه ؟

بلد نیستم جواب کسانی رو که تیکه میندازن بدم

مشکلم اینه که در لحظه، واکنش مناسب رو پیدا نمی کنم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)