این واقعیت که میل جنسی یک غریزه طبیعی انسانی است باعث شده است که بسیاری از مردم به اشتباه فکر کنند که میل جنسی شدید باعث اعتیاد به تصاویر شهوانی می شود. ولی حقیقت این است که بسیاری از معتادان تصاویر شهوانی به دلایلی غیر از لذت جنسی به تماشای آن ها می نشینند!

بله میل جنسی به مشاهده تصاویر و فیلم های شهوت انگیز مرتبط است اما در اغلب موارد میل جنسی پس از تماشای پورنو در یک فرد شروع می شود نه برعکس. بسیاری از معتادان تصاویر شهوت انگیز به تماشای تصاویر و فیلم ها می پردازند تا تحریک شوند، نه اینکه پس از تحریک شدید به تماشای پورنو روی آورده باشند.

دوپامین، ماده ای که هنگام تماشای پورنو در مغز تولید می شود، یک ماده شیمیایی است که منجر به احساس لذت می شود. این ماده زمانی که یک فرد داروهای مخدر مصرف می کند، یک وعده غذایی چرب می خورد یا رابطه جنسی واقعی دارد نیز تولید می شود.

لذا اگر مردم یاد بگیرند که چطور بدن شان را از طریق عاداتی نظیر مشاهده تصاویر جنسی وادار به تولید و ترشح دوپامین کنند، روند طبیعی تولید این هورمون را مختل نموده اند. 

قبلا ذکر شده است که دوپامین ماده ای است که تاثیر بسیار شدیدی بر عملکرد مغز ما دارد. این ماده امکان احساس فوق العاده در ما ایجاد می کند و باعث می شود بسیاری از مشکلات خویش را فراموش کرده و حالت خوبی داشته باشیم. حال اگر یک معتاد جنسی احساس خوبی در طول یک روز ( زندگی و کار و ...) نداشته باشد، مغز وی سریعا به دنبال نزدیکترین و راحت ترین راه برای بهتر کردن حال خود خواهد بود. فرد خاطرات قبلی را به سرعت به یاد می آورد و ذهن فرد متوجه خواهد شد که او می تواند با استفاده از دوپامین با دوز بالا سریعا به بهبود حال خود کمک کند.

اگر این فرد معتاد به مواد مخدر باشد، قطعا به منظور بهبود حال خویش و فراموش نمودن مشکلات و خاطرات بد، در همان زمان به مصرف مواد تخدیری خواهد پرداخت، و از آن جهت که اعتیاد به تصاویر جنسی و اعتیاد به مواد مخدر از منظر بیولوژیکی بسیار به هم شبیه هستند، فرد احساس نیاز به تصاویر و فیلم های جنسی خواهد کرد. در چنین حالتی تحریک و لذت جنسی ایجاد کننده نیاز به تماشای پورن نیست و پس از تماشای تصاویر جنسی احساس تحریک و لذت جنسی بیدار می شوند.

بله، مواردی وجود دارد که پس از تحریک جنسی  نیاز به تماشای تصاویر جنسی پیش می آید ولی در اغلب موارد، فشار جنسی محرک تماشای پورن نیست. از این رو کنترل احساسات قبل از مشاهده تصاویر جنسی راحت تر خواهد بود، چرا که هنوز تحریک جنسی اتفاق نیفتاده است. در این حالات نیاز به تماشای پورن ناشی از افسردگی و حالت بد روانی است و به منظور بهتر نمودن وضع روحی به کار می رود.

حال میخواهیم بدانیم تماشای تصاویر جنسی در ما به خاطر لذت جنسی است یا صرفا اعتیاد به دوپامین؟ اگر ما هنگام ناراحتی روانی، فشار کاری، استرس و ... به تماشای پورن می پردازیم و از آن به منظور بهبود حال روانی خود استفاده می کنیم ما معتاد به دوپامین شده ایم. همچنین تماشای پورن به منظور تحریک جنسی به بالا رفتن دوز اعتیاد ما منجر خواهد شد و در آینده مجبور به تماشای تصاویر و فیلم های بیشتر با روابط عجیب و غریب تر خواهیم بود. این مسئله باعث می شود ما از سکس واقعی لذتی حس نکنیم و گاها منجر به تماشای انواع غیر واقعی سکس نظیر همجنس بازی، خشونت در روابط جنسی و ... می شود.

 چرا این مدل از بهبود حال روانی هیچگاه جوابگو نیست؟

 اعتیاد به تصاویر جنسی منجر به خودارضایی می شود. پس از خودارضایی حالات روانی بدی نظیر گناهکاری، شرم،  غمگینی و حتی افسردگی برایمان پیش می آید.

لذا تلاش برای بهبود حال روانی از طریق تماشای تصاویر محرک، تنها در بازه زمانی اندکی جواب می دهد و پس از آن با افول شدیدی همراه است. اگر تصور می کنید اعتیاد به پورن بد است، شما از آن برای بهبود حال خویش استفاده می کنید، لذا باید دانست پس از بهبود موقت، شرایطی پیش می آید که برگشت به حالت قبل سخت تر شده است. چرا که علاوه بر حالت روانی بد پیشینی، انبوهی از احساسات منفی و شرم و ... بر  ما اضافه شده است که حال ما را از قبل هم بدتر خواهد کرد.

استفاده از تصاویر و فیلم های جنسی به منظور بهبود حال مان یکی از بزرگترین دروغ های عصر جدید ماست.

در آینده در مورد بازیگران جنسی و وضعیت روانی اسفبار ایشان و بردگی جنسی و تاثیر سرمایه و سرمایه داری در چرخیدن صنعت پردرامد سکس سخن خواهیم گفت.

منبع :

Why many porn addicts are just looking for a mood fix

" جبار "


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)