سلام

من یه مشکلی داشتم، امیدوارم دوستان مخصوصا معلمان سایت منو راهنمایی کنن .

من در دوران دبیرستان درسم خوب بود و خیلی امیدوار بودم که پزشکی یا دندان قبول بشم ( خانوادم هم خیلی خرج معلم خصوصی و کتاب کنکور کردن هر چند خیلی مرفه نبودیم و چیزی کم نذاشتن و بهترین معلمای شهرمون رو واسم گرفتن)

ولی من موفق نشدم از اون رشته ها قبول بشم حتی بین المللی هم قبول نشدم و از بین 50 تا رشته ی انتخابی اخرین اولویتم رو قبول شدم که اون دانشگاه فرهنگیان و دبیری شیمی بود.

اوایل خیلی سرخورده و نا امید بودم و دائما به این فکر میکردم که با حقوق بخور نمیر معلمی چطور میتونم زندگی کنم. خلاصه بدترین دوران زندگیم همین ترم های اول دانشگاه بود. (خیلی ببخشید که زیاد حررافی میکنم چون میخوام یکمی درد دل کرده باشم تا خودم هم تخلیه بشم، امیدوارم متنم خسته کننده نباشه ) بله خلاصه هر روز یه فکری به سرم میزد، یه روز میخواستم از نو کنکور بدم، میرفتم کلاس کنکور ثبت نام میکردم بعدش نمیرفتم و منصرف میشدم،یه روز میخواستم به جای شیمی زیست شناسی بخونم ( چون خیلی زیست و دوس دارم ) و تدریس زیست بکنم. که از اونم منصرف شدم. یه روز مغازه باز کردم 8 ماهه ورشکست شدم .

یعنی هر روز یه فکری به ذهنم میرسید ولی اراده ی لازم رو برای عملی کردنش نداشتم، تا الان که بعد از مشورت با چند نفر تصمیم قطعیم رو گرفتم و اونم اینه که در شیمی ( که تا الان ازش متنفر بودم و کمترین علاقه هم نداشتم ) تسلط پیدا بکنم تا بتونم تدریس خصوصی کنکور داشته باشم و با توجه به رابطه ی دوستانه ای که با معلم های برتر شهرمون دارم میدونم که اونا منو به شاگرد هاشون معرفی میکنن واز این جهت که نتونم شاگرد پیدا کنم اصلا مشکلی ندارم .

حالا از دوستان و اساتیدی که قشنگ بلدن سخنرانی کنن و حرف بزنن سوالم اینه که من چطور میتونم قدرت بیانم رو افزایش بدم ؟  آیا کلاس یا سی دی آموزشی یا کتاب خاصی برای تقویت گفتار و بیان وجود داره ؟

( البته من لکنت زبان و هیچ مشکلی ندارم ولی بعضی ها هستند که سخنرانان حرفه ای هستن و تسلطشون خیلی عالیه، منم میخوام اون طوری بشم ) . سوال دیگم از دوستانی که معلم کنکور هستن اینه که من از چه کتابی شروع به مطالعه کنم و روی مطلب تسلط حاصل بکنم ) اگر سی دی آموزشی برای روش تدریس شیمی میشناسید هم معرفی کنید،
خلاصه هر مشاوره یا نصیحتی که دارین و فکر میکنید ممکنه لازمم بشه دریغ نکنید.

در پایان خیلی عذر میخوام ازتون که متنم طولانی شد،  اوایلش جنبه درد دل با شما داشت ( چون من تک فرزندم و واقعا کسی رو ندارن دلداریم بده و به خاطر مشروط شدنم هم وقتی میخوام با پدر و مادرم درد دل بکنم فورا شروع به پیش کشیدن بحث مشروط شدن و نصحیت های با صدای بلند و ... میکنن ) . به خاطر وقتی که واسه من گذاشتین پیشاپیش تشکر و دعاتون میکنم.

ممنون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه)