سلام دوستان خانواده برتری، من میخاستم مشورتی بگیرم ازتون،

پدر من فرهنگیه، و خوب احتمالاً همه مستحضر هستند که کارمندان دولت به راحتی میتونند ضامن برای وام گرفتن بشن، اما الان این موضوع شده دغدغه و مشکل زندگی ما، فکر و روح همه ی خانوادمون رو درگیر کرده، پدر من آدم اهل ریسکی نیست، که اگر بود نمی رفت کارمند دولت بشه، دنبال یه کار بی دغدغه بود، اما اگه این فامیلا بذارن، همش التماس دعا دارن، حالا اگه طرف آدم خوش حسابی باشه و مبلغ وامش هم زیر ١٠ میلیون باشه، اشکالی نداره، اما امان از پر توقعی فامیلای ما، خدایی داریم آشناهایی رو که قشنگ سر موعد میرن و قسطشون رو میدن، و بابام هم با کمال میل بازم ضامنشون میشه تا گره ای از کارشون باز شه، اما بعضی از نزدیکانمون من جمله عموی عزیزم، میاد مثل سیریش و البته یه چیز اونورتر گیر میده به بابام، تا مجبورش کنه ضامنش بشه، دقیق میدونم، وقتی از شهرستان بعد از مدت های مدید میاد خونمون و تا شب میشینه تا بابام بیاد قشنگ معلومه وام میخواد!!

حالا جالب اینجاست که همین عموهام ارث پدربزرگمو کشیدن بالا، و برای ما فقط یه زمین کوچیک مونده تو روستا، اما از باغ و زمین های کشاورزی، هیچ چی به بابای من که مثلاً پسر بزرگ هم بود نرسید به چه بهونه ای؟ به این بهونه که بابام کارمند دولته و اصلا تو مسائل مربوط به باغ کمک فیزیکی و مالی نکرده، اما خدای ما شاهده که بابای من اصلا ًنهال باغ و ابزار آلات کشاورزی رو با همون وام گرفتن براشون خرید تا بسم الله ی کار رو بگن.

خلاصه این که عموی بلند پرواز من که شاید تو ماه یه میلیون هم درآمد نداشته باشه، از قضا خیلی بلند پروازه و دنبال وام های مبلغ بالاس، ٣سال پیش اومد و نشست و برخاست که بابام ضامنش بشه و افرادی رو هم واسطه کرد، و در جواب اینکه قسطاشو از کجا میدی؟ گفتن یارانه هست و با اون میدم، در حالی که اینقدر نداد که هر روز بانک به بابام زنگ میزد و عموم در جواب به بابام میگفت حالا تو قسطا رو بده، چی میشه مگه!! هه به راحتی، بابام اصلا تا حالا وام ده میلیونی نگرفته ! اتفاقا بابام مجبور شد قسطارو بده ولی قسم خورد که دیگه ضامنت نمیشم.

حالا الان دنبال وام سی میلیونیه، انقد رفت و اومد بابام قبول نکرد، ولی از راه دیگه ای وارد شد، بچه هاش !!! دختر عموم میخواد ازدواج کنه، بابام هم رک گفت باشه ضامنت میشم چون میخوام کمکت کنم و کار خیری کرده باشم، در عوض چکی سفید امضا با چند امضا پشت چک به علاوه قراردادی مبنی بر اینکه چک برای چیه ! که بعد زرنگ بازی در نیارن و اعلام مفقودی و جعل چک کنن،

که البته لفتش دادن و هنوز چک رو نیوردن، جالب اینه که ما مطمئن نیستیم اصلا عمو پولو بده به بچش، چون تو حساب خودش میره مبلغ وام.

به نظرتون تو چنین موقعیتی چه باید کرد؟ نباید ضامن شد؟ یا ضامن شدن بهتره؟ برای اطمینان خودمون  چی کار باید کنیم؟ به هر حال فامیلن و آینده ای هم هست، نمیشه رک گفت نمیخوایم ضامنتون بشیم، اون قدرت نه گفتن اینجا زیاد کارائی نداره، حرف ازدواج و کار خیرم هست و نه گفتن رو مشکل میکنه .

مرسی از راهنمایی هاتون.

پیشنهاد:

20 میلیون وام با نرخ سود زیر 10 درصد می خوام

وام با سود کم رو در چه بانک هایی می تونم بگیرم؟

بهترین بانک برای وام گرفتن کدام بانک است؟


مرتبط با وام ازدواج:

وام ازدواج رو چطور استفاده کنیم؟

در حال حاضر دریافت وام ازدواج چقدر طول میکشه ؟

با 10 میلیون وام ازدواج، جهیزیه چی بخرم ؟

پاسخ به دو سوال مهم در مورد دریافت وام ازدواج


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)