سلام

من در مورد غسل کردن و وضو گرفتن چند تا مشکل دارم خواهشا منو راهنمایی کنید نگید زنگ بزن دفتر مرجعت چون امکانش نیست برام مرجع تقلیدمم آیت الله خراسانی هست .

1_ من وقتی میخوام بعد غذا وضو بگیرم باید دستامو و دور دهنمو یا لب هامو صابون بزنم چون هر چقدر هم تو غذا خوردن آدم رعایت کنه حداقل لب هاش چرب میشه ولی تو خونه ما کسی به این مسأله توجه نمیکنه فرض کنید آدم یه جایی باشه مردم بعد غذا راحت وضو میگیرن ولی من باید دستامو و لب هامو صابون بزنم برای همین خجالت میکشم نظر شماها چیه؟

2_ من میدونم اندازه طول و پهنای مسح سر چقدر هست فقط مشکلم اینه که نمیدونم باید از نو انگشتام تا آخر کف دستمو به سرم بکشم یا نه همون از ابتدای انگشتم تا آخر انگشتم کافیه(همون سه بند انگشتی) ؟مثلا میشه با دو بند جلویی انگشت مسح کرد؟

3_ سؤال بعدیم اینه که من وقتی به صورت یا دستام کرم مرطوب کننده دست و صورت میزنم همین کرم به ابروهام و پلک هام و موهای دستم میخوره این کرم که به پوستم جذب میشه ولی دیگه به موهای ابرو و پلکهام و دستم که جذب نمیشه پس تکلیف من موقع وضو چیه باید صابون بزنم و مانع رو برطرف کنم؟شما ها چیکار میکنید؟من چون مجردم زیاد به تمییز بودن موهای دستم اهمیت نمیدم همون موقع های عروسی یا مهمونی و ... تمیز میکنم  .

4_ خانوم هایی که ناخن بلند دارن تو غسل چیکار میکنن؟ چون من قبل حموم نگاه میکنم میبینم زیر ناخنام تمیز هست ولی تو حموم که بدنمو میشورم بعدش که میخوام غسل کنم میبینم زیر ناخنام پر شده از چیزای سفید برای همین مجبورم زیر ناخن هامو تمیز کنم شما هام اینجورین؟

دوستان همه اینکارها باعث میشه آدم مدت زمان غسل کردن و وضو گرفتنش زیاد بشه و اینم خوب نیست دیگه ...


مرتبط:

انجام غسل ترتیبی در کمتر از 5 دقیقه

برای غسل، هر قسمت از بدن باید چند دقیقه زیر آب بمونه؟

چند سوال در مورد غسل جنابت

یه آدم معمولی چقدر طول می‌کشه که غسل کنه؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
احکام دینی پسران و دختران (۵۷ مطلب مشابه)