سلام

مقاله ترجمه شده از سکسوسایکولوژیست مصری ، آقای رادوان

عادت اعتیاد پورنو بسیاری از مردم به دردسر میاندازد. بسیاری از مردم شدت لذت جنسی خود را انگیزه اصلی برای این عادت می دانند در حالی که بسیاری از دلایلی که منجر به اعتیاد به استمناء می شوند ربط کمی به لذت جنسی دارند!

مطالعات نشان داده اند که افراد به دلیل انتشار یک ماده شیمیایی به نام دوپامین معتاد به تصاویر شهوت انگیز می شوند. دوپامین هنگامی توسط مغز منتشر می شود که مغز به انتظار پاداش است. هنگامی که مردم تصاویر پورنو «جدید» مشاهده می کنند دوپامین آزاد می شود.

 (نتیجه آزمایشات نشان می دهد ) اگر روبروی یک معتاد به پورن فقط یک تصویر را نگه داریم، در مدت کوتاهی خسته خواهد شد، حتی اگر در ابتدا فکر می کرده که آن تصویر به شدت تحریک آمیز است. حال اگر آن شخص را به یک تصویر جدید منتقل کنیم، تصویری که او قبلا آن را ندیده است، انگیختگی مجددا اتفاق خواهد افتاد!

 به عبارت دیگر وی به خاطر تحریک جنسی شدید یا به دلیل ترشح تستوسترون بالا به تصاویر مستهجن معتاد نشده است،بلکه اعتیاد به پورن، اعتیاد به دوپامین بوده و تنها راه بدن برای تولید دوپامین در مقادیر زیاد پیگیری تصاویر پورن است. 

اعتیاد، دوپامین و کشف چیزهای عجیب و غریب

مطالعات نشان داده است که مغز معتادان پورنو بسیار شبیه به مغز معتادان به مواد مخدر است. یک معتاد به تصاویر مستهجن دقیقا توسط چیزی تحریک می شود که معتاد به مواد مخدر را تحریک می کند. تمایل به بالا بردن سطح دوپامین دلیل اصلی اعتیاد مردم به پورنو است.

دقیقا به همین دلیل سایت های پورنو انواع جدیدی از مطالب و تصاویر تکان دهنده و عجیب و غریب را منتشر می کنند. برای یک معتاد به پورن ممکن است تماشای تصاویری نظیر سکس پیرها یا تصاویر محتوی خشونت بسیار منزجر کننده باشد، اما زمانی که تصاویر شهوت انگیز معمولی نتواند به طور منظم و به اندازه کافی دوپامین مغز را تامین کنند، او دنبال چیزهای جدید خواهد بود تا مغز خود را به تولید دوپامین بیشتر وادار کند، حتی اگر تکان دهنده و بسیار عجیب و غریب باشد .

حالا که آن شخص به تماشای انواع عجیب و غریب تصاویر مستهجن میپردازد دوپامین مغز وی ترشح می شود و او معتقد است که او چیزی را که دوست داشته، یافته است در حالی که او فقط محرک ماده ای را یافته است که به شدت به آن معتاد شده است.

این دلیلی است که مردم در ترک اعتیاد ناکام می مانند:

دلیل بسیاری از مردم که موفق به شکستن اعتیاد به پورن نیستند این است که آنها به اشتباه، آن را به شدت تحریک میل جنسی خود متصل می کنند. لذا این حس  ( به ویژه برای مردان ) بسیار توجیه کننده تر است که آنها به دلیل لذت جنسی بیشتر معتاد پورنو هستند تا اینکه آنها صرفا معتاد به مواد شده اند!

بله در برخی موارد میل جنسی می تواند یک فرد به تماشای تصاویر مستهجن ترغیب کند اما اگر این موارد را جدا کنیم، در بسیاری از موارد افراد فقط با عجله به دنبال ترشح مقدار زیاد دوپامین هستند، همین. و هنگامی که سطح این ماده در بدن آدم کمتر می شود باز همین چرخه اعتیاد آور و روزافزون تکرار می شود.

لذا این باور که من به دلیل فعال بودن شدید جنسی به تصاویر شهوت انگیز معتاد شده ام جزو باورهای فریبکارانه ذهن است تا روپوش زیبایی بر اعتیاد من باشد!

https://www.2knowmyself.com

" جبار "

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)