سلام و درود خداوند بر شما

چن وقت پیش یکی از دوستام برای سال نو میلادی و شرکت در جشن های کریسمس رفته بود ارمنستان . من به شخصه از این مدل مسافرتا بدم میاد و احساس میکنم هیچ ربطی به ما نداره همون طور که برای سال نو خودمون مردم کشورای دیگه تو جشن های ما شرکت نمیکنن . اتفاقا بعد از اینکه از ارمنستان برگشت این مسئله رو باهاش در میان گذاشتم و یه جورایی سرزنشش کردم .

ولی دوست من از دلایل مسافرت هر سالش به جشن های کریسمس تو کشورهای همسایه گفت و بعد از شنیدن دلایلش احساس کردم دلایلش نسبتا منطقیه البته من هنوز هم مخالف این مدل مسافران هستم .

مثلا میگفت وقتی میری اونجا لااقل به اندازه چند روز از مشکلات زندگی و مهمتر از اون مردم غمگین و مشکل دار دوری . مردم همه شادن به معنای واقعی و اصلا برای فضای شاد و باز و آزادش میره اونجا و نه کریسمس و این چیزا .

ولی شما سال نو خودمون رو در نظر بگیر  پای سفره هفت سین و موقع تحویل سال به چی فکر میکنی .کی واقعا شاده کی ذهنش آزاده ؟ فکر اینکه امسال و چیکار کنم ،‌ اگه امسالم کار پیدا نشه ،‌اگه امسال کنکور قبول نشم ،‌صاحب خونه کرایه رو نبره بالا ،‌قسطام رو چیکارش کنم ،‌ای وای یه سال دیگه هم به عمرم اضافه شد ،‌اگه امسال هم ازدواج نکنم ،‌اگه از کار اخراج بشم ،‌اگه نتونم پول عروسی رو جور کنم ،‌ اگه ... هزار تا اما و اگه دیگه ...

آخه کدوم خارجی میاد قاطی همچین ملتی بشه ؟ میخوام نظر شما رو هم بدونم .  دم عید معمولا به چی فکر میکنین آیا کسی تجربه سفرهای خارج از کشور برای عید سال نو میلادی رو داشته ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)