سلام
با قبول اینکه اینجا به نوعی یه جامعه ی کوچیک محسوب میشه که البته شاید بشه گفت اکثر افراد مذهبی هستن ، من به این فکر افتادم که پستایی بذارم بنام «فرهنگ سازی» به این منظور که تا حدودی تلاش کنیم کیفیت زندگیمون رو بالا ببریم.
منم ی آدم معمولی هستم و کاملا معمولی زندگی میکنم و اصلا دوست ندارم ژست روشنفکرانه بردارم . به شما هم پیشنهاد میدم تا « با هم » سعی کنیم یه سری نکات رو رعایت کنیم...
آخه همیشه یکی از دغدغه های فکریم این بود که چرا وقتی یکی از ایرانیا به سفر خارج از کشور میره و برمیگرده حتی شده یکی از کشور های نزدیک خودمون نه صرفا کشور های پیشرفته ، چرا از فرهنگ اونا انقدر تعریف میکنه و از فرهنگ خودمون انقدر انتقاد میکنه؛ در صورتیکه همه ی ایرانیا مغرور به یک تمدن ۲۵۰۰ ساله هستن و بعضی از آدمای متعصب همیشه سنگ کوروش و داریوش هخامنشی رو به سینه میزنن در صورتیکه کوچکترین مسائل رو رعایت نمیکنن... یا برعکس اونایی کع دم از مذهب میزنن و بع راحتی درباره ی هر کسی قضاوت میکنن  ...
اما تو این پست من دوست دارم بدون هیچ جهت گیری خاصی فقط به عنوان «یک ایرانی» سعی کنیم خوب رفتار کنیم و خوب زندگی کنیم و اگر مسافر یک کشور دیگه شدیم یا میزبان شخصی از خارج از کشور هستیم سرمونو بالا بگیریم و افتخار کنیم کع من یک ایرانیم و از همچین کشوری میام .

البته من نمیخوام این پست مختص به من باشه دوس دارم هر کدوم از کاربرای این سایت نکاتی رو تحت عنوان «فرهنگ سازی» به همه گوشزد کنن و مهم تر از همه اینکه واقعا به این نکات عمل کنیم نه اینکه مثل همیشه فقط خواننده باشیم ...
خب بنظرم اول از همینجا شروع کنیم و نکات در مورد فرهنگ سازی در همین سایت باشه :
۱. اگر مایل به نظر دادن هستیم اول دقیق متن پست رو بخونیم
۲. سعی کنیم تنها به سوالی که پرسیده شده جواب بدیم
۳. اول فکر کنیم و خودمون رو جای اون شخص تصور کنیم و بعد قضاوت کنیم
۴. لطفا به همدیگه توهین نکنیم
۵. توی دنیایی که اثر انگشت هر شخص یک ویژگی منحصر به فرده خب معلومه که تفکرات و نظرات و سلیقه ها چقدر میتونه متفاوت باشه ...پس به نظرات همدیگه احترام بگذاریم
۶. هر شخصی که سوالی توی ذهنش ایجاد شده خب اگر میتونست از بقیه میپرسید ،گاهی اوقات اینجا تنها جاییه ک افراد میتونن نظرخواهی کنن یا درد و دل کنن پس به سوال کننده درمورد سوالش خرده نگیریم...
۷. پستایی که حتما ذکر شده آقایون یا خانوما جواب بدن لطفا لطفا لطفا فقط آقایون یا خانوما جواب بدن
۸. اگر نظری مرتبط با سوال ندارید پس نظر بی ربط ندید چون علاوه بر سوال کننده عده ی زیادی ممکنه اون سوال توی ذهنشون ایجاد شده باشه و دارن وقت میذارن برای خوندن نظرات
۹.اگر سوالی میپرسید و بعد راهکار میگیرید لطفا بیاید از نتیجه ی کار خبر بدید
۱۰. لطفا توهینای جنسیتی رو بذارید کنار ...مثلا پسرا ب دخترا توهین میکنن و دخترا به پسرا
۱۱. هرکسی آزاده هرطور که دوست داره فکر کنه و زندگی کنه به شرطی ک به دیگران آسیبی نزنه پس مذهبی به غیر مذهبیا توهین نکنن و برعکس ... خب فعلا چیز دیگه ای یادم نمیاد!
"
سرندپیتی "

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)