سلام

20 ساله هستم اصلا نحوه خوب صحبت کردن را بلد نیستم. در جمع نمیتوانم قشنگ صحبت کنم، کجا چه کلماتی بکار ببرم. کی چی بگم اصلا چی بگم ؟! در هر مناسبتی چه طور برخورد کنم ؟ بعضی هستند انقدر قشنگ صحبت میکنند آدم حظ میکند . و همیشه یک چیزی در آستین دارند. ولی من نه!

چه طور خودم را به اون حد برسانم ،‌طوری که در جمع حرف برای گفتن داشته باشم. دوست دارم فی البداهه جواب طرفم رو بدهم ولی بلد نیستم و نمیدونم چی بگم.!

دوست ندارم در جمع فقط،شنونده باشم،ازطرفی دلم هم نمیخواد حرفای نامربوط و چرت بگم،چه کنم. من حتی نحوه حرف زدن با دوستانم رو هم بلد نیستم و نمیدونم در جواب صحبتهاشون چی بگم :( از خودم و رفتارم اصلا راضی نیستم ،‌حتی جدیدا احساس میکنم حرف زدن عادی رو هم دارم فراموش میکنم!

میدونم مطالعه خیلی موثر است و باید مطالعه داشت ، ولی نمیدونم چه بخونم، از کجا شروع کنم، و اطلاعت عمومیم را بالا ببرم. چطور بعضی ها انقدر خوب حرف میزنند ولی من نه؟ چرا بلد نیستم؟!


مرتبط:

برای بالا بردن اطلاعات عمومی از کجا باید شروع کرد ؟

دوست دارم مثل بیشتر دخترا، زبون باز و شوخ باشم

در محافل رسمی زبونم برای حرف زدن باز نمیشه

میشه سلام و احوال پرسی کردن رو یادم بدید ؟!

آداب گفتاری و رفتاری عیادت از بیمار

آداب تبریک گفتن ازدواج

آداب گفتاری و رفتاری تسلیت گفتن و همدردی با داغ دیده

آداب تبریک گفتن بابت تولد نوزاد

متن احوال پرسی دوستانه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه)