سلام خدمت همه ی دوستان در خانواده ی بزرگ "خانواده برتر"

راستش یک مطلب خیلی قشنگی از یک روانشناس شنیدم که حیفم اومد شما رو در جریان نذارم. ایشون میگفتند که برای بچه هاتون جشن بلوغ بگیرید.

مثلا وقتی یک پسر به بلوغ میرسه پدر و دایی و عمو  و... جمع بشن و براش حوله و ریش تراش و ...  کادو بگیرن.  نظر خودم اینه که مثلا کیک هم براش سفارش بدند و روش بنویسن پسرم به دنیای مردها خوش اومدی.
اینجوری پسر حس خوبی نسبت به خودش و جسم خودش پیدا میکنه و یاد میگیره که موجود ارزشمندیه و برای خودش احترام قایل میشه. به این شکل احساسات نوجون بهتر رشد میکنه و در آینده روابطش با همسرش بهتر میشه چون کسی که برای جسم خودش ارزش و احترام قائله برای جسم دیگری هم این ارزش رو قائل میشه. بعلاوه شاید خیلی از نوجوون ها وقتی به بلوغ میرسن حس بدی نسبت به خودشون پیدا کنن.  فکر کنن کثیف اند یا بد اند یا ... با این روش دیگه چنین حسی نمیکنن.

یا در مورد دختر ها هم همینطور.  همه ی دختر ها و زن ها میدونن یه دختر وقتی برای اولین بار پریود میشه چه حس بدی داره.  خیلی حس بدیه که نمیشه توصیفش کرد. خب اگه توی همچین شرایطی مامان و خواهر و...  جمع بشن و براش یک کادو بخرن و چیزایی که دوس داره بخرن و خانوم شدنش رو تبریک بگن خیلی به عبورش ازین بحران روحی کمک میکنه.
حتی من میگم اگه خونواده ها بتونن کاری کنن که دختر ها با پدرشون و پسرها با مادرشون در این زمینه راحت تر باشن هم خیلی خوبه.  مثلا این پدر بعدا یه کادو به دخترش بده و بوسش کنه و یا مادر بعدا یه کادو به پسرش بده و بگه پسرم مرد شده دیگه چه غصه ای دارم؟ اینجوری نوجوونا خیلی حس بهتری پیدا میکنن.

ارادتمند همه ی شما

شاهزاده ی دورگه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تربیت جنسی پسران (۶۳ مطلب مشابه) تربیت جنسی دختران (۵۲ مطلب مشابه)