سلام و درود خداوند بر شما
قبل از هر چیز باید بگم که من یه پسرم .مدتیه یه مسئله ای ذهنم و درگیر کرده ،‌ما چرا تو بررسی مشکلات جامعه همیشه خودمونو مظلوم ترین و بی تقصیر ترین قشر میدونیم و بقیه رو مقصر همه دردسرها و بدبختی ها .
مثلا تو همین سایت بارها دیدم که ما با توجه به موضوع یک پست نظر نمیدیم بلکه با توجه به دختر یا پسر بودن نویسنده پست نظر میدیم اگه نویسنده پسر باشه پسرا اکثرا موافق و دخترا اکثرا مخالف عقاید نویسنده پستن و برعکس .
به همین خاطر اول خودم سنت شکنی کردم و میخوام مشکلات دختر بودن رو تو مملکتمان با همدیگه یه بررسی کنیم .
اول از همه این رو بگم ما همه جور دختر داریم باحیا ، کم حیا ، با حجاب ،کم حجاب، پرتوقع ، کم توقع ، امروزی ، دیروزی ، ساده ، جلب (زرنگ ) ، تحصیل کرده ، هنرمند و ...
ولی یه چیزی تو همشون مشترکه اینکه احساساتی هستن و به فرموده پیغمبر ریحانه هستن . برای اولین بار میخوام کمی جامعه و مشکلات جامعه رو از دید جنس مخالف ببینم و خارج از روند مرسوم خانواده برتر که سریع دخترا و پسرا رو همدیگه هفت تیر میکشن و مشکلات ازدواج و بیکاری و طلاقو خاستگاری و معضلات اجتماعی رو گردن همدیگه میندازن این بار کمی منطقی تر به زندگی و مشکلات یه دختر تو کشورمون نگاه کنم .
دخترا از دیر باز نماد ناموس بودن ناموسی که طبق عقاید گدشتگان کمی از ناحیه فهم و شعور پایین تر از ما مردا قرار داره ( البته با عرض معذرت) پس افسار زندگیش باید دست یه مرررد ( بابا داداش یا شوهر ) باشه .
البته به بحث احساسات  دختر خانمها و لزوم جلو گیری از فریب دختر خانمها واقفم منظورم از این حرفا افراط در غیرت و عقاید غلطه .

برای ازدواج باید انتخاب بشه و جامعه انتخاب از سوی دختر خانم رو نمیپسنده . با توجه به تغییرات سینوسی سلیقه های بسیاری از آقایون درباره دختر ایده آل اون ها هم خودشونو دائم باید تغییر بدن از عمل های مختلف گرفته تا تن دادن به شغل های نامناسب و بعضا سوق دادن دختر خانم ها به سمتی که در شان دختر مسلمان ایرانی نیست و ...
آزار و اذیت های خیابانی سو استفاده از احساسات دخترخانمها، آسیب پذیری بیشتر در مسئله طلاق ،‌عقاید غلط و بعضا ضد دینی در مورد تعریف یک دختر خوب ، زشت شمردن اینکه یه دختر در مورد احساساتش صحبت کنه ( مثلا دختر همیشه باید نسبت به مسایل جنسی و ازدواج خودشو بی علاقه نشون بده ) .
از طرفی فمنیست به عنوان راه نجات زنان جهان از سوی مبلغین اون مطرح میشه فمنیستی که من به عنوان یه پسر میدونم چقدر زن رو از مقام زن بودن و حتی انسان بودن دور میکنه . عقلا بهترین و ارزشمندترین کار یک زن بر اساس اولویت کار خونه و تربیت نسل آینده جامعه و گرم نگه داشتن فضای خونه هست ، اما فرهنگ وارداتی به دختران این سرزمین دیکته میکنه کار خارج از خانه اون هم به هر قیمت یک ارزش هست و استقلال یک زن رو حتی به قیمت نابودی بنیان خانواده با ارزش میدونه . خیلی ها این وسط دچار دوگانگی میشن ، با در نظر گرفتن وضعیت موجود باید کمی منطقی تر و بدور از تعصب به مشکلات یک دختر خانم در جامعه خودمون نگاه کنیم و انتظارات منصفانه ای از خانم ها داشته باشیم .
علی رغم برخی زیاده خواهی ها و پرتوقعی ها از سوی برخی دختران ایرانی ، بنده همچنان یک تار موی دختر ایرانی رو به هیچ دختر دیگه ای نمیدم و مطمئنم بقیه آقا پسرت هم همینطورن و اگه گاهی حرفی میزنن احتمالا از روی عصبانیت هست وگرنه همه میدونیم دختر ایرونی با همه تغییراتی که طی سال های گذشته کرده باز هم یه چیز دیگست.
هدفم از این پست صرفا ایجاد نوعی دیدگاه جدید هم در دختر خانمها و هم در آقا پسر ها بود
و اینکه گاهی باید از کالبد خودمون خارج بشیم و از دیدگاه اقشار مختلف جامعه به مسائل روزمره نگاه کنیم . اینطوری احتمالا کمتر همدیگه رو مقصر میدونیم . خوشحال میشم دیدگاه شما بزرگواران رو هم بدونم . 
قبلا از زمانی که گذاشتید سپاسگذارم
"بهمن"

شناخت دختران:

اگه دختری سرش زیاد تو گوشیه، یعنی با یه پسر در ارتباطه؟!

بیان فانتزی های ذهنی خانم ها برای اطلاع آقایان

حس کنم مبنای فکری دختر مورد علاقه م با من فرق میکنه

ممکنه دختری با تغییر پوشش و ...، قصد گفتن چیزی رو داشته باشه؟

دخترها، وقتی یه پسر به شما نزدیک میشه، چی در موردش فکر می کنید؟

چطور میشه فهمید جواب نه دختر، واقعی هست یا ناز کردن؟

دختر پر رو میشه زیادی بهش زنگ بزنی؟

روانشناسی دختر خانوم ها از زبان خودشان

ممکنه به خاطر تتو روی دست، در خواستگاری رد بشم؟

جمله " ازت متنفرم " چه تاثیری روی دختران میذاره؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)