سلام

خواستم اینجا یه درد و دل خواهرانه داشته باشم :

پسرا و خانواده های پسران مجرد خواهشا اول، معیار ها تون و دل ها تون رو با هم دیگه یکی کنید بعد به خواستگاری دختری برین.. بعضا پسر یه ملاک هایی داره و خانواده ملاک های دیگه و همچنین اگر به دنبال دختری به کمک واسطه و معرف  هستین ملاک ها و معیارهاتون رو با معرف ازدواج مطرح کنید و اگر دختری به شما معرفی شد سعی کنید نیمچه تحقیقی داشته باشین حداقل بدونین متولد چه سالی ست ؟ پدر و مادر چه کاره هستن ؟ میزان تحصیلات و شغل دختر خانم ؟ و اطلاعات اینچنین ی دیگر .

شده طرف تماس گرفته حتی نمی دونسته منه دختر چند سالمه ؟!!! و حتما دورادور چهره دختر خانم یا عکسی از ایشون  رو ببینید و اگر این مراحل رو پیش رفتین و دیدین که ایشون می تونن همسری شایسته برای شما باشن با خانواده دختر  مطرح کنین .

به هر حال قبل از مطرح کردن با خانواده دختر حداقل به یه شناختی نسبی از ایشون برسید اگر جلسه خواستگاری رفتید و دیدید در بعضی موارد  ملاک هاتون یکی نیست و منصرف شدین ، ضمن آرزوی خوشبختی برای دختر محترمانه اطلاع بدید .

دخترها روحیه لطیف و شکننده ای دارن و بعضا ممکنه یه رفتار غلط موجب رنجش خاطر قلب دختری بشه متقابلا دختر و خانواده دختر هم نباید دل پسری رو بشکنن ولی توجه کنین حق انتخاب در وهله اول با شماست .

درست هست الان تقابل مدرن و سنت هست با وجود این مساله خیلی از دخترها گذشته پاکی دارن و شاید بشه گفت بهترین جهیزیه شون همین گذشته پاک هست به خاطر همین موجب رنجش دیگران نشید ...

از طرفی  درست هست که انتخاب های یک دختر محدود تر شده به خاطر بازار کساد ازدواج ، به نظر شما درست هست که از این مساله جوک بسازیم یا به دختری مجرد تیکه بیندازیم؟

بعضی وقت ها فکر می کنم کمک کردن فقط جنبه مادی نداره بعضی وقت ها همین که موجب دلگرمی یه ادم شد واسطه و معرف ازدواج یه جوون شد خیلی ارزشمنده بی دلیل نیست ائمه به این مساله بسیار تاکید داشتند و احادیثی هم در این باب وجود داره  .

حالا معرف نیستن ، عیبی نداره سنگ اندازی نکنن ، مادری تعریف می کرد مواردی که برای ازدواج فرزندش پیش می اومد یه سری افراد دور می کردن و گفت البته همین آدما چوب ش هم خوردن و گره در زندگی خودشون ایجاد شد .

و در آخر هم از همه اهل دلان این سایت خواهش دارم وقتی دست به آسمون خدا بلند می کنین ما جوون ها هم دعا کنین جمله آخرم رو با بغض نوشتم ...


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) درد دل های دختران و پسران (۲۰۹ مطلب مشابه) ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه)