سلام

پیرو اون پستی که راجع به ساختمان پلاسکو گذاشتم، این رو هم میخواستم اضافه کنم که:

میخواستم خواهش کنم از بچه های اینجا که این رو اطلاع رسانی کنن به هر کی که میشناسن .. مثلا خانواده .. دوست و رفیقاتون.. یا دو رو بریاتون،

که از امسال به بعد ( به خصوص امسال )، خواهشا.. عاجزانه به عنوان یه شهروند .. نه اصلا به عنوان یه هم وطن ازتون میخوام که چهارشنبه سوری رو با این مواد ترقه و این مواد منفجره و این آت و آشغالا برگزار نکنیم.. حداقل به احترام آتشنشان های شهید و خانواده های عزیزشون ...

توصیه می کنم همون سنت های قدیم رو انجام بدیم.. مثلا یه آتیش کوچیکی روشن کنیم و سریع از روش بپریم و زود خاموشش کنیم که خطرآفرین نشه.. یا اینکه مراسم قاشق زنی که داره به دست فراموشی سپرده میشه.. این ها رو انجام بدیم..

 والله به الله این سنت ها قشنگن ولی با این کارایی که خیلی ها می کنن.. مثلا بمب منفجر می کنن و هر هر میخندن، نه تنها وجه این سنت رو زشت نشون میدن، بلکه هم خودشون هم دو رو بریاشون به بیمارستان ها و .. کشیده میشن.. خواهشم اینه که نکنیم این کارها رو.. من خودم هیچ وقت یاد ندارم که ترقه زده باشم و چه میدونم از این وسایل خطرناک بخوام استفاده کنم..

مثلا من تو خانواه خودمون ،هر سال رسممون اینه که از بچگی تا الان که جوونیم خونه مامان بزرگمون جمع میشیم.. پدربزرگم که ان شاء الله همیشه سایه ش بالاسرمون باشه، یه آتیش کوچیکی روشن می کنه.. ما هم سریع از روش می پریم و خاموشش می کنیم.. همین .. بعد تو خونه دور هم جمع میشیم.. مثلا شیرینی میخوریم.. آجیل می خوریم..تعریف می کنیم.. کلا این طوری..

هر دفعه به خاطر این کارای بدی که تو چهارشنبه سوری اتفاق میوفته، تو تلویزیون دیدم.. یکی دستش ..یکی صورتش و.. می سوزه.. یکی از یه عضوی از بدنشو از دست میده.. آخه چرا ؟ واقعا چرا؟؟

به نظرم این اتفاق و این فرهنگ سازی «اگه» بشه، هم کل شهر در امانه.. هم جایی آتیش نمی گیره.. هم اینکه ما سنتمون رو آخر هر سال در کنار خانواده با آرامش اجرا می کنیم..بدون هیچ دردسری....

خواهشا اطلاع رسانی کنید که این مسئله سریعا فرهنگ سازی بشه.. هر چند باید قبل از اینها فرهنگ سازی میشد و روش کار میشد.. ولی حالا با وجود این حادثه تلخ پلاسکو، یه ذره همه به خودمون بیایم بد نیست.. اینکه مراعات حال خودمون، خانواده مون ، بقیه دوستان و حتی خانواده های آتشنشان های «شهید» بکنیم..ممنون میشم اگه همه به این پست توجه کنن و به همه خبر بدن..


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)