سلام خدمت شما

من یه دختر ۱۵ ساله و چادری هستم . نه آرایش می کنم و نه لباسای جیغ می پوشم . روسری رنگی سر می کنم و مدل دار می بندم و چادر مدلدارم سر می کنم .  یه جورایی می شه گفت اکثرا تیپم اسپرته . کتونی و کوله پشتی و ... . فوق العاده هم به روز لباس می پوشم .

اینارو توضیح دادم تا از لحاظ مذهبی تا حدی بتونین تجسم کنین .خودمون توی تهران زندگی می کنیم ولی با خانواده های فوق العاده مذهبی هم تا حدودی آشنایی دارم و هم رفت و آمد داریم .

من به خاطر کنجکاوی ، یه سوالی خیلی ذهنمو درگیر کرده و می دونم اگه شما به درستی راهنمایی نکین بنده رو ، من واقعا نسبت به خانواده های مذهبی دید بدی پیدا می کنم که هرگز اینو دوست ندارم . سوال مهمم هم اینه که ممنونتون می شم جواب بدین :

چرا بعضی از خانومای مذهبی ، اینقدر رو می گیرن و گاها هم پوشیه می زنن ؟ و چرا آقایون مذهبی طوری رفتار می کنن که دخترا و خانوما بدتر معذب می شن ؟

راستش یه توضیحی باید بدم که واقعا سوء تفاهم نشه . من خودم خیلی اینجور افراد رو دیدم و می شناسم ولی نمی شه علت سوالمو ازشون بپرسم . می دونم که می دونین چرا . مثلا خدا توی قرآن و سوره ی نور فرموده اند که به جز گردی صورت و کفین همه جا باید پوشیده بشه . خواهشا خانومای مذهبی جواب ندن که ما که می تونیم بیشتر بپوشونیم ، چرا نپوشونیم ؟ من خودم می دونم که می تونین . فقط دلیل اینهمه رو گرفتن رو نمی دونم واقعا . اگه رو گرفتن یا پوشیه زدن ، مذهب رو تعیین می کنن ، من خودم خیلی از همین خانوما رو دیدم که توی چیزای دیگه از اسلام نقض دارن . 

مثلا توی مسجد جلوی آقایون حزب اللهی  واقعا هول می کنم و رفتارام خیلی غیر عادی می شه و واقعا غض بصر خیلی زیادشون ، حتی باعث می شه من یه سری رفتارایی از روی هول کردن و دست و پا چلفتی شدن انجام بدم که تا حالا جلوی یه عالمه از آقایونی که امروزی ترن و اصلا مذهبی نیستن ، انجام نمی دم . واقعا به نظرم جای شرم داره ..

خودم با خانومای بدحجاب با اینکه خودم محجبه هستم ، راحت تر ارتباط برقرار می کنم و از بودن باهاشون لذت بیشتری می برم . در حالی که بعضی از همین خانومای پوشیه زن و خیلی خیلی باحجاب شاید از روی تعصب شون ، با من چادری واقعا بد رفتار می کنن ( چون حجابم شاید یه کوچولو کمتر از اونا باشه . درحالی که سعی می کنم خیلی از گناهای اونا رو انجام ندم و خودمم حافظ بخشی از قرآنم )  ، چه برسه به کسی که شاید از لحاظ حجابی ، کامل نباشه ولی اخلاق و رفتار خیلی بهتری داشته باشه نسبت به همین خانوما .

البته همه ی مذهبیا رو نگفتم و فقط عده ای ازشون ، منظورمه که واقعا کمشونم ، زیاده . کاش فقط اسلام رو از ظواهرش ، رعایت نمی کردن و می دونستن که پیامبر (ص) فرمودند : انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق و یا اینکه خداوند به قوم بنی اسرائیل که بخشی از دستورات خدا رو اطاعت می کردن و بقیه رو رعایت نمی کردن ، فرمود :( ... ا فتومنون ببعض الکتاب و تکفرون ببعض . فما جزا من یفعل ذلک الا خزی فی الحیات الدنیا و الیوم القیمة یردون الی اشد العذاب و مالله بغافل عما تعملون )

... آیا به بخشی از کتاب مقدس ایمان می آورید و به بقیه ی آن کفر می ورزید ؟ پس جزای کسی که اینکار را انجام دهد ، جز خواری در دنیا نیست و روز قیامت برای سخت ترین  عذاب باز گردانده می شوند و خدا به آنچه انجام می دهید غافل نیست .

هم از مذهبی ها و هم از غیرمذهبی ها خواهش می کنم که جوابای مناسب و واضحی بدن و بنده رو راهنمایی کنن .

ممنونم .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)