با سلام خدمت شما بزرگواران

ممنون میشم هر گونه راهنمایی می تونید بفرمایید . پیشاپیش سپاس

یکی از آشنایان میخواد تو منطقه ویژه اقتصادی که تازه راه افتاده لب مرز افغانستان غرفه بزنه چه غرفه ای نمیدونم . ( میل 78  - ماهیرود ) این بنده خدا گفته بیا کارای حسابداریم رو بکن من حسابداری خوندم  . با بندر چابهار برای بارنداز بودن و بندر خشک بودن منطقه قرارداد بسته شده .

نمیدونم تو غرفه ها میشه چیکار کرد . غرفه داشتن چه مزایا و چه محدودیت هایی داره  . منطقه آزاد بود باز یه حرفی منطقه ویژه نمیدونم چه قابلیت هایی داره دقیقا و چه استفاده هایی میشه ازش کرد . یا اصلا فقط به درد سرمایه دارا میخوره یا افراد یا توان کم مالی هم میتونن کارشون رو راه بندازن  .

حالا چرا میخوام با 50 تومن کارآفرینی کنم با اینکه میدونم خیلی کمه اینه که اگر بتونم برم اونجا از همون اول به فکر روزنه برای تغییر وضعیت خودم باشم . هر چند میدونم حضور فیزیکی تو منطقه و دیدن و برخورد کردن با آدم های سرامد تو این زمینه با مشورت کردن یا همکاری کردن باهاشون به هدفم برسم .

حالا  من اصلا با غرفه داری و این جور مسایل حال نمیکنم . چون همیشه شاگرد وردست میمونم .  سرمایه هم ندارم برای کارآفرینی . منطقه  معافیت 10 ساله داره . منطقه از مالیات و مواد اولیه و قطعات برای ساخت خط تولید معاف میکنه .  شرکت بازرگانی زدن خیلی دنگ و فنگ داره کار خاصی باید انجام بشه .؟ تخصص خاصی میخواد ؟

به سخت افزار علاقه دارم . شبکه کار کردم یه مقدار . مثلا میشه من از طریق چابهار برای ورود خورده ریزه لوازم تعمیرات قطعات اداری و کامپیوتری وارد کنم مثلا ؟ تا تهرانی باشه  بچه شهرستانی باید بره کشکش رو بسابه نه ؟ کی پول داره بره چین باقی مسائل جای خود .

میخوام بدونم اگر کار هر  کس نیست خرمن کوفتن بیخیالش شم ... مرز از شهر ما خیلی دوره باید صرفه داشته باشه برام از خانواده دور شم .البته مجردم . تو شهر خودم میتونم شغل ازاد بزنم ولی همیشه دنبال موقعیت تاپ بودم .

داداشم میگه به جای این بلند پروازی ها بیا برو فنی حرفه ای برق اتومبیل بخون یه دوره ECU برو 1 سال کار کن بعدت میشه آقای خودت .. من آدم فنی نیستم و از این کارا خوشم نمیاد . کلا از برق خوشم نمیاد . هر چند بنظر برق خودرو مثل تعمیرات خودرو زیاد کثیف کاری نداره .

میتونید راهنمایی کنید ؟

دوستانی که خودشون یا یکی از اشنایانشون تو منطقه آزاد یا منطقه ویژه اقتصادی دستی بر آتش دارن میشه ایمیل بدن برای مشاوره و راهنمایی گرفتن

تشکرات


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)